20 aug. 2012

tre på tre

I somras deltog jag för första gången i en av bokbloggosfärens läsutmaningar. Då var det klassiker i Lyrans klassikerutmaning som gällde och det gav mersmak. Nu har jag sett en annan rolig läsutmaning som jag efter en del funderande bestämt mig för att haka på - Tre på tre hos Pocketlover. Så här går det till (kopierat från Pocketlovers blogg):

TRE PÅ TRE

Det hela är mycket enkelt. Du kan välja att läsa en trilogi, tre böcker av samma författare, tre böcker i samma genre, de tre första i en serie, tre böcker från samma land, tre som börjar på samma bokstav - you name it! Och de tre du väljer ska du slutföra inom tre månader.

Vi drar igång första september och avslutar sista november.


Jag har bestämt mig för 3 x Nordafrika och de här böckerna:

Min mamma av Tahar Ben Jelloun
Den stulna romanen av Nawal El Saadawi
Analys av ett försvinnande av Hisham Matar

Ser fram emot intressant höstläsning!

10 kommentarer:

  1. Jag ska också hänga på utmaningen. Rysk fantasy och sci-fi blir det här. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj! Det är läsning långt utanför min bekvämlighetszon! :)

      Radera
  2. Vad kul, hoppas böckerna är bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här med läsutmaningar kanske blir min nya grej! :) Är du också med på Tre på tre-utmaningen?

      Radera
    2. Nej, det är jag inte. inte än i alla fall ;)

      Radera
  3. Jag har inte bestämt mig ännu om jag ska delta i den här utmaningen, men jag har utmanat dig! http://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com/2012/08/22/utmaning-8-fakta-om-mig-sjalv/

    SvaraRadera
  4. SV: Jaa, jag förstår inte hur jag kunde missa honom tidigare men nu är jag ikapp med läsandet i alla fall och det känns ju bra!

    SvaraRadera
  5. Åh, vilka fina val. Jag har läst dem och vet att du kommer få fin höstläsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra! Nu känner jag mig ännu mer peppad inför utmaningen!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.