5 mars 2013

tematrio - bokrean



Bokrean vann inte mitt hjärta i år, men tematrion gillar jag!

Berätta om tre böcker ni fyndade på årets bokrea!

1. Baby Jane av Sofi Oksanen. Jag läste Utrensning för något år sedan och även om jag inte var helt överens med hyllningskören så tyckte jag att det var en bra bok och den gjorde mig lite nyfiken på Oksanens författarskap. Baby Jane hittade jag för tio kronor på Bokia och då var det ju omöjligt att motstå. (Den är ju knallrosa dessutom - me like!)

2. Godnatt, finaste av Dorothy Koomson. Koomson är en författare jag alldeles nyligen stiftade bekantskap med tack vare boken Kvinnan han älskade. Jag gillade den boken och kände att jag gärna skulle läsa mer av Koomson, så därför fick Godnatt, finaste följa med hem.

3. Jag köpte bara de två ovanstående böckerna på rean. En bok jag funderade på att köpa var Vattenänglar av Mons Kallentoft. Har läst alla andra böcker i serien om Malin Fors på Linköpingspolisen och vill gärna läsa även denna sjätte del i serien, men jag avstod från att köpa den för att jag föredrar pocket eller i detta fall kanske jag rent av lyssnar på den som ljudbok eftersom Torsten Wahlund är en så skicklig uppläsare.

10 kommentarer:

  1. Vattenänglar längtar jag massor efter att läsa :)

    SvaraRadera
  2. Vattenänglar fick jag genom ett bokbyte för ett tag sedan. Ser fram emot att läsa den.

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Inte riktigt de böcker jag trodde att jag skulle komma hem med, men jag är nöjd ändå. :)

      Radera
  4. Har bara hört talas om en av böckerna, läste Baby Jane för ett par år sedan, ingen jag fastnade för dock. Hoppas din upplevelse av boken är positivare än min var :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kostade ju bara en tia så om jag inte gillar den är det inte hela världen. :)

      Radera
  5. Vattenänglar vann jag för bara någon vecka sedan så det var tur jag inte förbokade den på rean :)

    SvaraRadera