1 juli 2013

kvartalsrapport



Dags för årets andra kvartalsrapport och det har väl i ärlighetens namn inte blivit så mycket läst de tre senaste månaderna, men läsning är ju för all del ingen tävling. :) Förhoppningsvis får jag både mer lästid och mer läslust nu under sommarens lediga veckor.

Så här har läsningen fördelat sig april - juni:

Romaner: 11 st
Ungdom/YA: 3 st
Ljudböcker: 3 st
Noveller: 2 st + 1 novellsamling
Övrigt: 0 st

Klart färre romaner och ungdom/YA än förra gången och nästan inga noveller alls. Noveller i all ära, men romaner är det jag längtar allra mest efter att läsa under sommaren och jag har en trave lockande läsning här hemma att sätta igång med. Tur det! Annars finns ju alltid biblioteket - denna guldgruva!

Någon jorden runt-resa kan jag inte påstå att jag varit ute på för det har varit mycket nordiskt detta kvartal, men två svenska författare har tagit mig med till både Indien och Bangladesh och jag har dessutom läst böcker av författare från Uganda och Sydkorea och så några böcker från den anglosaxiska världen. Helt ok med tanke på antal lästa böcker och noveller.

Vilka böcker har då varit bäst?

Bästa ljudbok: Kvinnan i rummet av Jussi Adler-Olsen
Bästa roman: Innan floden tar oss av Helena Thorfinn och I enslighet framfödt av Anita Salomonsson
Bästa ungdom/YA: Vi är inte sådana som i slutet får varandra av Katarina Sandberg
Bästa novell: Tropiska fiskar av Doreen Baingana (novellsamling)

2 kommentarer:

  1. Vi är inte sådana som i slutet får varandra var verkligen en bra bok. Hoppas att du får så mycket läst som du önskar under ledigheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del att pyssla med denna vecka men från och med helgen planerar jag en läskoma. :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.