18 aug. 2013

ett styck enkät

Kände att det var dags för en liten enkät så jag dammar av en gammal som cirklade runt i bokbloggosfären för säkert ett år sedan eller mer. 

Senaste boken jag läste: Det finns råttor överallt utom på Antarktis av Sara Beischer. På onsdag kan ni läsa vad jag tyckte om den.

Bok jag läser just nu: Ska precis påbörja Augustiresan av Anna Fredriksson. Gillar när böcker med månader i titeln utkommer under just den månaden. 

Bok jag ser fram emot: Häromdagen lånade jag hem Den bästa dagen är en dag av törst av Jessica Kolterjahn och den ser jag verkligen fram emot att läsa.

Senaste film jag såg: OK, fram med skämskudden nu! Jag såg hela Flashdance för första gången i mitt liv i fredags. Den kändes gammal men kul att ha sett den i sin helhet. 

Film jag ser fram emot: Har ingen koll på vilka filmer som kommer i höst, men vår lokala Folkets Bio brukar ha en del sevärt och en del märkligt (!) så jag hoppas på några mysiga biokvällar under hösten. 

Senaste TV-serien jag såg: Är väldigt förtjust i Sheldon & co i Big Bang Theory och tittar på det flera gånger i veckan. 

TV-serie jag längtar efter: Plockar pensionärspoäng och säger årets upplaga av På spåret.

Musik jag lyssnar på just nu: Nån operasamling via Spotify. Avkopplande och vackert. 

Musik jag ser fram emot: Vad som helst bara det får mig i den stämning jag vill vara just då. 

9 kommentarer:

  1. Skriver också om Beischers bok på onsdag, Jag ser att vår recensionshög är märkvärdigt lika :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också noterat detta! :) Fråga är nu bara: Kommer vi att tycka märkvärdigt lika? Har ju hänt förr! :)

      Radera
  2. Filmen Flashdance har jag aldrig sett. Men har för mig att den gav upphov till en tv-serie (eller om det var tvärtom) som jag följde. Det var väldigt väldigt länge sen.

    SvaraRadera
  3. Precis vad jag behövde ;)

    http://vastmanbok.blogspot.se/2013/08/enkatdags.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du också hakade på! Ibland är en enkät välkommen!

      Radera
  4. Jag tyckte hemskt mycket om Sara Beischers debut Jag ska egentligen inte jobba här. Nu ser jag mycket fram emot att läsa hennes senaste och ser med förväntan fram emot att läsa vad du tyckte om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bok nummer två är verkligen ingen dålig uppföljare, snarare tvärtom. Beischer kommer jag att följa!

      Radera
    2. Åh vad bra. För ibland kan bok två bli en besvikelse.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.