2 aug. 2013

läst nåt i juli? nja ...

Jag brukar ju inte göra månadssammanfattningar, men eftersom jag har en känsla av att jag läst ovanligt lite denna juli jämfört med tidigare kommer här en liten sammanfattning. 

Solviken av Annika Estassy
Och bergen svarade av Khaled Hosseini (läste bara halva)
I havet finns så många stora fiskar av Sara Lövestam
Dagarna med farmor av Frédérique Dehelt
Se till mig som liten är av Kaj Korkea-aho
Livet efter dig av Jojo Moyes
I de lugnaste vatten av Viveca Sten
I niqab på Stureplan av Josefin Ahlström
Vattenänglar av Mons Kallentoft
Djävulen hjälpte mig av Caroline Eriksson (ljudbok)

Jag började också på En tesked jord och hav av Dina Nayeri men trots upprepade försök kom jag aldrig in i berättelsen så den förblir oläst. Började också lyssna på boken Sonjas sista vilja av Åsa Hellberg men den vara bara för tramsig. 

Tio böcker på en månad. Nå, för att vara mig är det inte alls illa! Får nog anse mig relativt nöjd med juliläsningen trots allt och i ärlighetens namn har jag ju gjort andra saker som också tagit tid och samtidigt varit till glädje.

I helgen drar jag till Göteborg för att träffa älsklingen och då blir det nog mer strosa runt på stan än läsa böcker men så är det ju också mysigt att träffas igen nu när vi är särbos på grund av jobb. 

Trevlig helg på er!

8 kommentarer:

  1. Det är jättemycket, jag har bara läst sju och mest lyssnat på böcker.
    En tesked jord och hav gillade jag inte men Sonjas sista vilja tyckte jag var lite småkul.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var nog bara för att jag tappade läsfarten sista veckan som det kändes så lite.

      Radera
  2. 10 är mkt. : )

    smart av er att träffas i Gbg. enjoy och hälsa!

    SvaraRadera
  3. och damn, har varit sugen på SSV, ljudboken, men nu känner jag mig avskräckt

    SvaraRadera
    Svar
    1. SSV - hoppa över den. Kanske att den gör sig bättre som bok eftersom det går snabbt att skumma över sidorna. :)

      Gbg - tre timmar var och miljöombyte. Blir nog fler sådana "dejter".

      Radera
  4. Tack detsamma och jag tycker du lyckades väldigt bra med läsningen den här månaden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tio är klart mer än vanligt, så det blev inte så pjåkigt ändå. :)

      Radera
  5. 10 är massoooor ju :-) hur gör man för att hinna med? Jag läser sakta så det är väl därför det inte blir så många böcjer hos mig.
    Kram Cissi

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.