18 sep. 2013

vem snodde osten?

Vem snodde osten? (inbunden)

Kört fast lite i arbetslivet eller privatlivet? Svårt att komma vidare eller uppmärksam på förändringen långt i förväg och förutseende nog att dra vidare innan allt brakar? Trygghetsknarkar du?

Ja, det här är inte riktigt den typ av böcker jag brukar läsa, men en kollega rekommenderade den och utbrast glatt att hon var Sniff - en av de förutseende råttorna (men kanske att hon drar lite väl snabbt ibland). Jag är inte en av de förutseende råttorna Sniff och Snabb, jag är en av de mer tröga och trygghetsknarkande pysslingarna Suck och Stön. Inte en helt bekvämt att inse detta, men det får mig också att fundera över mitt eget beteende och varför jag, som en gång i tiden glatt flyttade vidare till nästa stad och bytte jobb, blivit trygghetsberoende. Faktum är att jag inte helt trivs i rollen som Suck. Dags att ta sig i kragen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.