31 dec. 2013

kvartalsrapport oktober - december



Så här i nyårstider är det ju dags att summera hela läsåret, men det kan jag göra imorgon. Först en avslutande kvartalsrapport för att se hur det gått med läsningen under årets sista tre månader. 

Så här har läsningen fördelat sig oktober - december:
Romaner: 13  st
Ungdom/YA: 1 st
Ljudböcker: 9 st
Noveller: 1 st novellsamling
Övrigt: 1 st

 Det här har varit en period då jag kämpat en del med mig själv, så mycket att jag faktiskt varit sjukskriven. Jag hade under en period svårt att koncentrerar mig på att läsa så därför har det blivit ovanligt många ljudböcker. Inget jag ser som något problem. Livet går upp och ner och tack och lov finns det en bokform för det mesta. 

Geografin då? Ni blir inte superförvånade om jag säger att det land är flest böcker utspelat sig är Sverige, va? :) Men, i böckernas värld är det ju lätt att transportera sig snabbt mellan länderna så jag har även hunnit med besök i Brasilien, Frankrike, Nigeria, USA, Norge, Holland, Iran, Indien, Island och Israel. Till England har jag varit på hela fem litterära besök och Mumindalen har jag också svängt förbi, om än utan att träffa muminfamiljen.

Vilka böcker har då varit bäst?
Bästa roman: Allt för din skull av Christina Stielli och Onda flickor av Alex Marwood
Bästa ungdom/YA: Läste bara en men den var riktigt bra; Jag är ju så jävla easy going av Jenny Jägerfeld
Bästa ljudbok: Levande och döda i Winsford av Håkan Nesser
Bästa novell: Läste novellsamlingen Vänner emellan av Amos Oz och fastnade lite extra för novellen Deir Ajloun.
Bästa övrigt: Ingens mamma - tolv kvinnor om barnfrihet är en bok som fått rätt mycket uppmärksamhet och det med rätta för det finns så många olika anledningar till att välja barnfrihet och så många som tycker så mycket om detta ämne.

Imorgon funderar jag över hela läsåret och sammanställer någon forma av lässummering, men nu önskar jag er alla ett riktigt: 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.