22 dec. 2013

tegelsten i juletid

Jag ska ge mig i kast med en tegelsten under jul, och det är ju alltid med ett visst motstånd som ni vet. Nu är visserligen Chimamanda Ngozi Adichie en författare jag verkligen brukar gilla, men när en inbunden bok är på 586 sidor är det ändå en tegelsten i min värld. Jag har faktiskt redan börjat och kommit strax över hundra sidor in i berättelsen. Det känns som att jag läser och läser men att allt står och stampar. Ge upp tänker jag dock inte göra, men om det fortfarande känns som om allt står och stampar vid sidan 300 kanske jag ändrar mig ...

Min julläsning blir alltså Americanah. Vad läser ni i jul?

Americanah (inbunden)

10 kommentarer:

  1. Oj, är den så lång. Jag köar på bibblan men kanske väntar jag med att läsa till sommaren. Det är min tegelstenstid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ingen tegelstenstid egentligen, men ledigt är nästan ett måste för att ens tänka tanken. :)

      Radera
  2. Allt över 500 sidor är tegelstenar för mig :)

    SvaraRadera
  3. Jag läser också en tegelsten just nu, knappt 700 sidor lång, och det är Justin Cronins De första tolv. Personligen älskar jag tjocka böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 700 sidor är alldeles för långt för mig. :)

      Radera
  4. Du hat fin läsning som väntar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det! Har förhoppningar på ännu en bra bok av henne.

      Radera
  5. Vi får väl se vad Tomten har med sig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får min bokliga julklapp efter jul, men vet redan att det är en av Munros böcker. :) Längtar efter att läsa något av henne!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.