18 apr. 2014

kvartalsrapport



Jaha, men svisch sa det bara och så har över halva april försvunnit och jag har fortfarande inte sammanfattat de första tre månadernas läsning. Eller, jo det har jag, men jag har inte fått ihop att blogginlägg om det förrän nu. Gissar att det kan finnas en viss igenkänningsfaktor här ... :)

Romaner/deckare: 13
Ungdom/YA: 4
Ljudböcker: 3
Noveller: 2 novellsamlingar (av Alice Munro och Etgar Keret)
Övrigt: 0

Jämfört med förra året har det gått lite knackigt det första kvartalet. Förra året hade jag läst 18 romaner och 7 ungdom/YA under årets första tre månader, men i år har det varit en hel del böcker jag börjat på och som jag inte gillat och därför inte läst ut. Jag har också haft en del att fundera över och en del beslut att ta och det brukar som bekant också påverka lästempot. Hoppas på ett bättre andra kvartal både privat och läsmässigt och jag har goda förhoppningar om det skall bli just så för jag känner att jag är på en bättre plats nu i livet. Heja mig!

Att läsa är att resa och denna gång har jag, förutom en återfödelseresa styrd av karma, varit på litterära resor i Burma, ett land som möjligen är Pakistan, Sovjetunionen (ja, det hette så då) Israel, Turkiet, Österrike, Tyskland, Frankrike, Irland, England och arabiskt hitte-på-land (Harlequin, alltså ...), USA, Kanada och så en liten nordisk rundtur i Finland, Danmark, Island och självklart Sverige.

Bästa roman/deckare: Ingen fara av Selma Mahlknecht och Höglandet av Steinar Bragi
Bästa ungdom/YA: Ljus, ljus, ljus av Vilja-Tuulia Houtarinen
Bästa ljudbok: Kranvridarna av Karin Brunk Holmqvist
Bästa novellsamling: Brinnande livet av Alice Munro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.