18 maj 2014

ger upp en bok

 

Jag ger upp och inser än en gång att det här med reportageböcker inte alls faller mig i smaken. Flykten från läger 14 (som i min värld iofs är mer BOATS än reportagebok) skriven av Blaine Harden, verkade så intressant för vem vill inte veta mer om det märkliga landet Nordkorea? Jag har tidigare försökt med Alla monster måste dö av Bärtås & Ekman men det blev samma resultat. Långsamt tar jag mig framåt i boken, tycker allt är för torrt beskrivet, lägger undan den ett par kvällar eller en vecka, läser igen och tappar intresset. Ger upp. 

Skönlitteraturen ligger mig nog för varmt om hjärtat för att jag ska vilja läsa en halvtorr framställning i reportageform. Finns så mycket annan läsning som lockar mer! 

2 kommentarer:

  1. Det gör du rätt i! Bättre att läsa sådant som man gillar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är beredd att hålla med. Tror att lässvackan hänger ihop med får mycket borde och måste så nu blir det nöjesläsning igen.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.