18 juni 2014

vi möts igen

Vi möts igen (pocket)

Det började bra. Lättsamt och med ett härligt tempo. Sam, som jobbar på ett dejtingföretag utvecklar ett nytt dataprogram för matchning av blivande kärlekspar och för att testa kvalitén låter han datorn para ihop honom själv med hans "true match". Hon, Meredith, jobbar på samma företag men en annan avdelning och de blir, helt enligt plan, ett par. Så dör Merediths älskade mormor och Sam får sparken för att hans dataprogram är så effektivt att företaget förlorar pengar på det. 

Sams datakunskaper kommer snart till nytta igen då han utvecklar ett dataprogram som, genom att utnyttja mejl och chattkonversationer, gör att Meredith kan mejla och prata med sin mormor igen. Snart föds en ny företagsidé. 

Berättelsen tappar farten och jag tycker det blir lite tjatigt med de där mejlen och videosamtalen med döda släktingar. Personerna i boken kommer mig aldrig nära och jag inser att bokens sista hundra sidor vill jag faktiskt inte ens läsa. Går vidare till något som förhoppningsvis passar mig bättre och lämnar Vi möts igen av Laurie Frankel outläst. 

2 kommentarer:

  1. Jag älskade den boken. Slutet är värt att läsa. Men mitten är rätt trist.
    Pernilla svxrt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm ... Kanske det är värt att läsa ut den i alla fall då.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.