25 feb. 2015

en blodig kniv var allt jag fick med mig hem

Idag var jag, å jobbets vägnar, på Chalmers, detta civilingenjörernas förlovade land. Kul att ha varit där på ett besök och fått information om utbildningarna, men jag kan helt ärligt säga att något ingenjörsämne är jag inte. Inte heller bor i mig någon slumrande arkitekt, även om det i så fall lockar lite mer. 

Väl utsläppt från Chalmers, smet jag in på en bokhandel. Jag menar, man måste ju renas från all matematik och tal om installationsteknik (vad är det ens???). Dessutom är det ju bokrean. Och bokrean, ja den får mig ju inte att shoppa loss direkt. Men ... det finns ju Pocketshop också!

Inköp bokrean:


Inköp Pocketshop:


Jag säger inget mer än att pocketutbudet lockar mig mer än bokrean och dessutom är pocket det format jag föredrar så ... Bokrean - Pocketshop 0 - 1.

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Är man intresserad av utbildningar i deras ämnessfär är det säkert en fantastisk skola!

      Radera
  2. Föredrar nog egentligen också pocket. Oftast har jag ju redan köpt dem i det formatet innan de kommer på rea.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite så är det för mig också. Har jag inte köpt dem i pocket har jag lyssnat, lånat eller kanske fått rec.ex. Tycker dock bokrean är bra för många passar verkligen på att köpa böcker och det är alltid positivt.

      Radera
  3. samma här! köpte pocket igår i Visby, medan bokrean pågick i resten av butiken.

    apropå arkitektur: har du hört podcasten Stadens Istanbulprogram?

    lyssnade på korpdokumentären igår, ditt tips. fantastisk!

    inte så ofta vi kan säga detta, men, ses imorrn!!!

    SvaraRadera
  4. Pocket i våra hjärtan! :)

    Inte lyssnat på Istanbul-programmet. Hade faktiskt alldeles glömt av Staden. Ett bra program! Korpdokumentären är fantastisk. Korpsång ... :)

    Ska verkligen bli kul att ses imorgon!

    SvaraRadera
  5. Själv föredrar jag egentligen e-böcker, men har bara köpt inbundet än så länge. :o

    SvaraRadera
    Svar
    1. E-bok är det format jag tycker minst om, men jag uthärdar det emellanåt. :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.