21 feb. 2015

får man ha koskälla hemma i tv-soffan?

Bildresultat för skidvm falun Fullt med svenska fans längs skiathlonspåren.

Böcker i all ära, men jag har ju andra intressen också, som att titta på skidåkning. Nu är det VM i Falun, i mina hemtrakter, så nu får läsningen stå tillbaka och istället hejar jag på våra svenska skidlöpare hemma i tv-soffan. Smått grön av avund är jag på min lillebror som kommer att vara på plats i Falun på herrarnas stafett. Vem vill inte stå i mördarbacken och heja frenetiskt, liksom! Med en koskälla i handen! Gissar att grannarna här hemma i lyhörda huset inte skulle uppskatta om jag skaffade koskälla och tuta och gick all in i hejandet! :)

Hittills ett svenskt silver i sprint och ett svenskt brons i skiathlon - vilken start på detta hemma-VM!


Silver: Stina Nilsson

Foto: Nils Petter Nilsson
Brons: Charlotte Kalla

2 kommentarer:

  1. Mina grannar undrar säkert vad som händer inne hos mig som jag skriker åt tv:n och hejar för full hals på våra skidåkare :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, man blir lite mer högljudd så här i VM-tider!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.