27 apr. 2015

tre systrar och en berättare

Tre systrar och en berättare (inbunden)

Ok, så här är det. Tre systrar och en berättare är en bra bok, en annorlunda bok som jag gillar på vissa sätt och inte står ut med på andra sätt. Det känns lite som ett misslyckande att ge upp den, men just nu dödar den alla min läsglädje med sitt långsamma tempo. Jag orkar inte koncentrera mig tillräckligt för att tränga igenom ordmassa och berättarstilen och även om jag gillar den fiktiva berättarens samtal med en viss kråka så orkar inte med när skalden Viktor Sund (mannen bakom Där björkarna susar) dyker upp.

Egentligen vill jag veta mer om de tre kvinnorna Ulla-Maj, Margit och Iris som skall få spela huvudrollerna i Tjechovs Tre systrar som sätts upp av den lokala teatergruppen. Det är just dem jag vill lära känna och vet mer om. Berättaren, nå låt oss kalla honom för ett intressant inslag, men det är kvinnorna jag vill läsa om. Boken kunde gott ha handlat om dem enbart.

Så, jag ger upp för att jag inte orkar med den här typen av lite tyngre läsning just nu. Om det finns något Lars Sund-fan därute som är sugen på att läsa boken så skänker jag den gärna till dig. Hojta till i kommentarsfältet i så fall. Boken är din! :)

PS: Blir ni flera som vill ha boken kommer jag att dra lott mellan er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.