12 juni 2015

currently reading tag

Bildresultat för reading

Västmanländskan har skickat en "Currently Reading Tag" till mig med några frågor att svara på:

1. Hur många böcker läser du vanligtvis samtidigt?
En pappers- eller e-bok och en ljudbok, men slalomläsning mellan flera böcker är väl inte helt ovanligt ...

2. Om du läser mer än en bok, hur bestämmer du hur du ska byta mellan böckerna (läser du ett speciellt antal sidor innan du byter till den andra)?
Jag går helt på känsla. Läser eller lyssnar på det jag är sugen på för tillfället.

3. Byter du någonsin bokmärke när du är en bit in i en bok?
Bokmärke? Här är det hundöron som gäller. Min bok, mina hundöron. :)

4. Var förvarar du boken du läser just nu?
Bredvid sängen om det är en pappersbok, i mobilens iBooks-app om det är en e-bok.

5. Vilken tid under dygnet spenderar du mest tid med att läsa?
På kvällen när jag går och lägger mig. Om jag är ledig kan det bli en stunds läsning på eftermiddagen också.

6. Hur länge läser du vanligtvis i ett svep?
Det är väldigt olika. Från en kvart till ett par timmar.

7. Läser du inbundna böcker med dust-jacket på?
Nej, jag tycker bara de är i vägen och att boken glider omkring i de där lösa omslagen. Lägger undan det någonstans och inte sällan får jag sen leta länge för att hitta det när boken väl är utläst.

8. Hur läser du vanligtvis? Sitter, ligger, osv?
Ligger gärna i sängen, eller sitter uppkrupen i soffhörnet. Beror lite på tid på dygnet.

9. Tar du med dig boken du läser överallt?
Nej, den blir liggandes hemma, men e-böcker har jag ju alltid med mig eftersom jag alltid har mobilen med mig. (Föredrar dock pappersböcker.)

10. Hur ofta uppdaterar du dina framsteg i boken du läser på Goodreads?
Använder inte Goodreads.

11. Vem vill du tagga?
Jag har som alltid dålig koll på vilka som redan blivit taggade, men chansar och taggar Boklusen och Boktok73.

9 kommentarer:

  1. Kul! Ska svara, men det kan dröja några dagar. Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Det är ju alltid smått oemotståndligt med såna här frågeenkäter! :)

      Radera
  3. Svar
    1. Massa, massa hundöron både upptill och nertill på sidorna! :)

      Radera
  4. Jag är verkligen glad över e-boken.. För nu slipper jag släpa omkring på pappersböcker överallt. ;) Förr hade jag alltid böcker med mig, men nu gör jag som du och har bara mobilens e-bok. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har mest haft pocketböcker i väskan och de väger ju inte så mycket, men visst är e-böcker smidigt. Så länge man har batteri i mobilen vill säga ...

      Radera
  5. Nu har jag äntligen svarat!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.