19 apr. 2016

keep calm and study hard


Jag läser två högskolekurser på distans denna termin. En blandning av tvång och frivillighet och eftersom det finns ett litet mått av tvång i det, vilket det inte gjort sedan jag gick min lärarutbildning en gång i (forn)tiden, känner jag att jag måste klara kurserna och plocka hem poängen. Därför har jag nu försvunnit in i någon slags rapportskrivningskoma vilket gör att inte mycket annat än det som är relaterat till rapporten blir läst. Och så skall det ju skrivas också ... Men, för att slippa en massa stress i maj, när jag vill sitta på uteserveringar och dricka latte, så har jag gett mig själv en snäv deadline. Den ena kursens slutrapport skall snabbt sammanställas och lämnas in - allt för att bli av med den! Naturligtvis är det den dåliga kursens rapport jag behandlar så styvmoderligt. Den bra kursens uppgifter ger jag betydligt mer omsorg. 

Så, om det inte blir så mycket uppdaterat här på ett par veckor och om det ser ut som att jag slutat läsa skönlitteratur (hemska tanke!) så är det bara tillfälligt. Snart är jag tillbaka i fiktionens förlovade land! 

2 kommentarer:

  1. Är helt på din linje, gör man det direkt är man av med det sen och kan dricka latte i lugn och ro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är annars expert på att skjuta upp sånt här till sista stund, men nu har jag lite pluggflyt så jag passar på att tänka taktiskt. Skadar ju inte! :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.