5 maj 2016

rösta fram årets bok

åretsbok-logga140-4

Bonniers bokklubbar låter svenska folket vara med och rösta fram Årets bästa bok 2016 och vinnaren presenteras på Bokmässan i Göteborg. Redaktörerna har valt ut tolv titlar och du har till 28 augusti på dig att rösta på din favorit. Självklart kommer jag att vara med och rösta! Men, jag lägger inte min röst precis just nu utan avvaktar lite för det kan ju hända att jag hinner läsa någon mer av de nominerade.

Vilka är då de nominerade. Jo, så här ser den härliga nomineringsboktraven ut!


Jag har läst Det är något som inte stämmer av Martina Haag och Min fantastiska väninna av Elena Ferrante. Jag började lyssna på Snövit ska dö av Nele Neuhaus men gillade den inte och så började jag lyssna på Simma med de drunknade av Lars Mytting med gav upp på grund av den sega uppläsaren. Boken i sig verkade dock bra, så den blir nog läst under sommaren. Vilket bok som i slutänden får min röst återstår att se!

2 kommentarer:

  1. Har inte heller bestämt mig än. Som du säger, kanske hinner jag läsa någon mer. Men jag har två, tre favoriter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en som det lutar åt att jag röstar på, men kanske dyker det upp en bok som får mig att ändra mig. :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.