23 dec. 2016

20 snabba inför jul och nyår

Relaterad bild

Hemma från Berlin-semestern (underbar stad det där!) och hinner med Enligt O:s 20 snabba innan jag skall bege mig till stormarknaden för julmatsinhandling (gissar att jag inte är den enda som skall dit ...)

Julafton eller nyårsafton? Har aldrig varit någon nyårsfirare, 

Glögg eller julmust? För att julmust är godast helt enkelt

Amaryllis eller hyacint? Den som inte luktar en massa - visst är det amaryllisen? Eller? Alltid lika osäker. 

Sill eller skinka? Äter inget som levt i vatten, så det var ett enkelt val. 

Snö eller regn? Älskar snö, men här är tyvärr barmark.

Lussekatter eller pepparkakor? Gillar egentligen båda, men pepparkakor vinner i längden.

En i taget eller slalomläsning? Jag lyckas ju aldrig med föresatsen att läsa en i taget, så slalomläsning it is. 

Film eller tv-serie? Har alltid gillat serier bättre än filmer.

Gina Dirawi eller Sanna Nielsen? Gillar både på olika sätt, men Gina är lite vassare vilket jag gillar.  

Kalle Anka eller Karl Bertil? Gillar helt enkelt estetiken,

Tomten eller Grinchen? Vill slå ett slag för den gamla svenska gårdstomten här.

Morgonpigg eller nattuggla? Alltså, jag är ju varken eller egentligen.

Hundöra eller bokmärke? Jag är något av hundörats förkämpe! 

Soffan eller sängen? Skönaste möbeln i hemmet!

Tegelstenar eller tunnisar? Är i det närmsta tegelstensfobiker ...

Leonard Cohen eller Bob Dylan? Ingen av dem är några stora favoriter, men Cohen har en del bra låtar.

Fröken Frimans krig eller Ivanhoe? Älskar Ivanhoe på nyårsdagen! 

Ingvar Oldsberg eller Lasse Kronér? Jag är i smyg lite svag för Kronérs höga trivselfaktor. :)

Så mycket bättre eller Stjärnorna på slottet? Föredrar prat framför sång.

Sven -Bertil Taube eller Kent? Jag sörjer inte, men de har haft en del bra låtar. 

2 kommentarer:

  1. Varför i smyg? Nej, nu tycker jag att vi som myser med Lasse Kronér ska ta ett kliv ut i ljuset :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Skönt att inte vara ensam om att gilla mys-Kronér!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.