31 dec. 2016

the seventh day of christmas



The seventh day of christmas och temat är  svanar eller att simma eller bada.

I en fyndlåda för ett antal år sig hittade jag den bok som får bli dagens tips: Simmaren av Zsuzsa Bánk. Den utspelar sig i Ungern i mitten av 50-talet och jag minns framför allt bokens sorgsna stämning och att det var en läsupplevelse som berörde. Leta upp den på ert närmast bibliotek eller på någon second hand-butik för den är läsvärd!

Bildresultat för simmaren zsuzsa bank

8 kommentarer:

  1. den har jag tittst på och funderat på att läsa. inte varje dag en läser en bok som utspelar sig i Ungern

    SvaraRadera
  2. Den har jag inte hört talas om men den ser fin ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var nog aldrig en storsäljare, men bra ändå.

      Radera
  3. Spännande med en bok från Ungern. Den blir jag nyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid kul med nåt som sticker ut lite.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.