30 dec. 2016

the sixth day of christmas


The sixth day of christmas och temat är gäss eller ägg, eller för den som är trött på fåglar, varför inte tema föräldraskap.

Det gick ju så bra att använda Selma Lagerlöf igår så jag fortsätter väl med henne och låter Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige vara dagens boktips. Har visserligen inte läst den sedan min litteraturvetenskapsstudier i slutet av 90-talet, men det är ju en välkänd berättelse och gäss har Nils definitivt med sig på resan.

 (kartonnage)

10 kommentarer:

  1. Jag har läst den någon gång för länge, länge sen, men borde nog ta och läsa om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den lockar väl inte direkt till omläsning om jag ska vara ärlig, men någon dag kanske man blir sugen på en gåsfärd genom Sverige igen.

      Radera
  2. Kul att Selma dyker upp så ofta i era tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, med tanke på att jag inte är något större Selma-fan är det verkligt oväntat vad många av hennes titlar jag finner användbara i denna utmaning. :)

      Radera
  3. den här boken var ingen favorit när jag var liten. har inte lust att läsa om. annars kunde den kanske varit roligare nu, vad vet en?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte om vissa delar medan andra var rent urtrista.

      Radera
  4. Ett givet val, även om jag valde något helt annat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var väl rätt självklar som val. :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.