7 mars 2017

årets ljudboksvinnare

Bildresultat för årets ljudbok

Igår vara det gala (som jag inte bevistade) och vinnarna av Stora ljudbokspriset 2017 korades. Av vinnarna har jag bara lyssnat på en, men det var en välförtjänt vinst tycker jag.

Skönlitteratur

Har inte lyssnat på denna. Det är något jag inte riktigt kan sätta fingret på men som göra mig helt ointresserad av att lyssna på någon av bokserien i Storytel Original. Kanske har jag därför missat något riktigt bra, Maskeradstaden vann ju trots allt.

Spänning

Midnattsflickor har jag lyssnat på och jag kan förstå att den vann för Marie Richardsson är en riktigt bra uppläsare. Jag hoppas det kommer många, många fler böcker med henne som uppläsare.

Ungdom

Började lyssna på Pojkarna men tyckte in om uppläsaren, som tyvärr också råkar vara  författaren, så jag gav upp. Kanske kommer jag att läsa den istället.

Barn

Den som följer mig vet att jag aldrig läser barnböcker så givetvis har jag inte lyssnat på Warriors - ut i det vilda, även om omslaget faktiskt är lite lockande.

Har ni lyssnat på någon/några av vinnarna? Vad tyckte ni?

2 kommentarer:

  1. Nej, och ingen av dem som lockar så värst mycket heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer nog inte heller att lyssna på de tre jag inte lyssnat på.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.