25 mars 2017

bokbloggsjerka 24 - 27 mars

Bildresultat för pink question mark

Den här veckan vet jag inte riktigt hur jag skall svara på jerkan:

Har någon av de författare som du följer bidragit till en tv-serie/film, om inte, vem tycker du skulle få chansen och varför?

Jag tror att det som menas här är något annat än att en författare har skrivit en bok som sedan någon annan gör om till ett manus och gör en film eller tv-serie av. Svaret blir därför att jag inte har en aning.

Det finns säkert författare som skulle vara eller redan är utmärkta manusförfattare. Kanske finns där också potentiella regissörer och scenografer, men vem som skulle vara lämpad för annat än att få sin bok eller sina böcker filmatiserade vet jag inte heller.

Så, där kan ni har fått det tristaste jerkasvaret någonsin! :)

6 kommentarer:

  1. Tror du har tolkat frågan rätt :) Jag är ju så där trist att jag gärna läser både för- och eftertexter på serier och film så jag hade lite koll, men kunde ändå inte komma på jättemånga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser aldrig för- och eftertexterna och skulle jag göra det hade jag nog glömt dem i samma stund som de var borta. :)

      Radera
  2. Fniss, många olika sätt att läsa denna jerkafråga. Jag valde att besvara andra halvan och rekommenderar en bok för dramatisering!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var många olika tolkningar av den jerkafrågan. Lite kul när det blir så, om än förvirrat. :)

      Radera
  3. Jag vinklade frågan så jag skulle ha något att svara, annars hade mitt svar sett ut som ditt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade ju varit en smart lösning! :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.