1 apr. 2017

behöver semester

Bildresultat för utmattad

Det är lite dåligt med uppdateringar på bloggen nu och det kan förklaras med att det är lite för mycket annat som tar kraft. Kaos på jobbet och chefsbyte på gång, distanskurs som skall hinnas med, tidsomställning som förstör min sömn, ryggen som gör ont ... Jag vill bara sova och vara ledig! Som alltid när det blir lite för mycket är det lustläsningen som blir lidande. Ljudbok funkar, pappersbok funkar klart sämre.

Men, snart skall jag faktiskt ha lite semester! München hägrar och om tio dagar åker jag och en mycket god vän dit. Längtar! Efter påsk tror jag på en lugnare period och därmed mer ork till läsningen. Då skall jag läsa de böcker som lockar allra mest, t ex Ljuset bakom ögonen av Tommi Kinnunen, och bara njuta av lugnet efter stormen. Om vädret vill kanske det blir några sköna lästimmar i Englischer Garten i München också. Hoppas!

Tills dess får det bli strösidor lästa och ljudböcker lyssnade. Just nu lyssnar jag på en riktigt trivsam mordhistoria, En sax i hjärtat av Marie Bengts, men snart får jag nog släppa morden för de har blivit aningen för många på sistone. Deckare är ju på något sätt den perfekta avkopplingslitteraturen, men variation är ju också bra. :)

Ljuset bakom ögonen (inbunden)  En sax i hjärtat (inbunden)  Bildresultat för englischer garten münchen

8 kommentarer:

  1. har nog inte varit i München, låter som en perfekt läsplats!

    SvaraRadera
  2. Ja, det får inte bli för många mord, då blir man avtrubbad :) Semester låter som en fantastisk idé!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog inte helt sunt att bli avtrubbad gällande mord. :) Semester ska bli så skönt!

      Radera
  3. Hoppas din semester blir härlig och att du får vilat upp dig så läs- och bloggork kommer igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas på att lite miljöombyte och mitt älskade Tyskland skall göra underverk!

      Radera
  4. Önskar dig en fin resa! Vi är nog lite vårtrötta till mans (och kvinns) just nu. Ljuset är underbart men pollen och annat gör att min ork också svag. Nu hoppas vi på att lite ledighet och fint påskväder skall göra susen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, många tycks vara lite slitna. Tur att påsken ger oss andrum!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.