10 juni 2017

bokbloggsjerkan 9 - 12 juni

Bildresultat för children with books

Helg och dags att svara på jerkan igen:

Vilket är ditt tidigaste och/eller starkaste minne av böckernas underbara värld?

Jag vet inte exakt, men tidiga minnen består av att någon av mina föräldrar läser saga för mig och min lillebror. Andra tidiga minnen handlar om besök på biblioteket. Jag älskade att gå till bibblan. Bläddra bland bilderböckerna i backarna och allt som oftast låna hem samma favoritbok. Jag bläddrade också i serietidningar innan jag kunde läsa och låtsasläste med hjälp av bilderna. Ja, vilket som är tidigast eller starkast vet jag inte, men någon form av kärlek till berättelser har alltid funnits där tycks det. :)

8 kommentarer:

  1. minns gamla Kalle Anka, läste med min lillebror, och såna där små cowboy-häften

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kalle var en favorit! Cowboys har aldrig varit min grej.

      Radera
  2. Åh glömde nämna bibliotek i mitt inlägg. Det har jag många mysiga tidiga minnen av :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bibliotek är en sån guldgruva för alla åldrar!

      Radera
  3. Jag måste ta mina barn oftare på biblioteket känner jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bibliotekseffekten funkar kanske inte på alla, men vissa av oss blir bokfrälsta under barndoms biblioteksbesök. :)

      Radera
  4. Bibliotek är världens bästa. Och jag känner igen det där med att låna om favoriter - det gör jag fortfarande, fast många vuxit ifrån det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser typ aldrig om böcker nu i vuxen ålder, men som barn hade jag favorit som läste om och om igen! Eller ännu bättre - som mamma och pappa fick läsa högt om och om igen! :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.