20 aug. 2018

utlottning - vinn en bok!

Ibland blir förlagen extra generösa och råkar skicka två rec.ex av samma bok. Nu har det hänt med Tango i tabernaklet av Karin Brunk Holmqvist och givetvis löser jag dilemmat genom att ha en utlottning! 

Allt du behöver göra om du vill ha chans att vinna boken är att skriva en kommentar nedan och glöm inte att ange din mejladress så att jag kan kontakta vinnaren. Tävlingen pågår till torsdag 23 augusti kl. 23.59 och jag kommer att dra en vinnare på fredag, 24 augusti. 



Den före detta svärdslukarassistenten Kerttu har lämnat sitt tivoliliv bakom sig och flyttat till lugna Brösarp på Österlen. För att inte bli rastlös bestämmer hon sig för att rusta upp uthuset och ordna tangokurser. Uthuset får fina rosa fönster och ett piano och i renoveringen gör Kerttu ett dyrbart fynd.

Tangokursen blir genast en stor succé med en brokig skara återkommande gäster. Men även om Kerttu fått liv omkring sig är hon inte helt nöjd. Kanske skulle hon kunna bli kyrkovaktmästare? Hon vet att den nuvarande vaktmästaren börjar bli till åren och ser sin chans till ny stimulans. 

Allt hade varit frid och fröjd om det inte vore för det där med kyrkorådets snokande ordförande Johanna och den försvunna kollekten. De tror väl inte att det är Kerttu som har tagit pengarna? (Text från Bokus)

16 kommentarer:

  1. Ja, jag vill vara med! Kanske är det dags att ge henne den där andra chansen :)

    SvaraRadera
  2. Åh jag är gärna med... Länge sedan jag läste någon av hennes böcker

    SvaraRadera
  3. Alltså jag som i huvet bytte titel till Tanga i tabernaklet vill oxå va med :)

    SvaraRadera
  4. Jag vill vara med! I din blogg hämtar jag inspiration för böcker som jag vill läsa��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att kunna inspirera! Du har en lott!

      Radera
  5. Jag vill gärna vara med! Det var så länge sedan jag läste något av henne, men minns att det var småroligt och mysigt.

    SvaraRadera
  6. Det låter som en härlig bok, har inte tidigare läst något av henne och det är alltid kul att lära känna nya författare.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.