2 feb. 2019

bokbloggsjerka 1 - 4 feb



Efter teknikstrul är Annika tillbaka med bokbloggsjerkan och kör dubbelfråga denna helg.

Vilken bok/vilka böcker skulle göra sig bra på tv enligt dig?
Det finns så många att det nästan är svårt att komma på någon. :) Men, jag gillar ju mysdeckare både som böcker och på tv så jag säger att bokserien om Pastor Viveka i Gamla Enskede av Annette Haaland skulle bli en bra tv-serie och likaså Marianne Cedervalls serie om Anki Karlsson på Gotland.

Vilken bok/vilka böcker gjorde dig lycklig direkt du tog i den/dem?
Lycklig är förstås ett starkt ord, men jag ser alltid väldigt mycket fram emot att läsa Karin Alfredssons böcker.

12 kommentarer:

  1. Har hört att böckerna om Pastor Viveka är bra. Vill läsa dem.

    SvaraRadera
  2. Mysdeckare gör sig nog bra på tv. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt på en söndagskväll tänker jag. :)

      Radera
  3. Har aldrig läst om pastor Viveka men bor i hennes krokar så det vore kul att se på film!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid kul när man känner igen sig i omgivningarna.

      Radera
  4. Pastor Viveka vore något som film. Undrar vem som borde spela Viveka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Borde vara en kul roll att göra! Hoppas någon får den snart. (Är för dålig på skådisar för att ens ge ett förslag.)

      Radera
  5. Jag håller med dig, jag tycker så här utan att tänka efter alltför länge att de flesta böcker skulle passa som film.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är säkert fler filmer än vad man anar som är baserade på noveller och böcker runt om i världen.

      Radera
  6. Pastor Viveka har jag läst någon bok om, skulle inte vara dumt att se en söndagskväll till exempel ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis min tanke! Hänger gärna med pastorn på en söndagskväll!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.