18 feb. 2019

Sju. Bara sju.

Bildresultat för sad dog

Sju böcker. Alltså 7 böcker. Det är allt jag har lyckats läsa och lyssna på hittills i år. Det är ju verkligen en helt förfärligt dålig start på läsåret!

Men, så har jag också bytt jobb (och snart byter jag igen förhoppningsvis för sista gången på länge), börjat studera, haft problem med min kroniska sjukdom, varit dunderförkyld i två veckor, både sovit dåligt och sovit på fel tider p g a sovit dåligt. Ja, ni fattar. Nu vill jag att 2019 börjar visa lite bättre sidor!

Studierna tar förstås en hel del av min lediga tid och så vill jag ju umgås med vänner och med min livskamrat och titta på Mello, spela spel och lite sånt. Det är nog bara så att bokläsandet får gå lite trögt ett tag. Vi hamnar väl alla där emellanåt. Men, frustrerande är det! Särskilt eftersom jag kämpade med lässvacka större delen av 2018 och fick det att äntligen lossna i december. Som tur är finns ju böckerna alltid där och väntar på en när väl andan, orken, tiden och lusten finns där igen!

Hur har 2019 börjat för er andra? Har ni läst mycket hittills i år? Läst något extra bra?

6 kommentarer:

  1. Det är trist när det händer, men det gör ju tyvärr det ibland. Tror att det är viktigt att inte känna sig stressad över den "missade" läsningen utan helt enkelt låta bli ett tag. Men vilken eländig början du har haft på året, jag hoppas verkligen att det bättrar sig snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt. Det är dumt att stressa över läsning som inte blir av, men ändå så svårt att inte bli det.
      2019 kunde verkligen ha börjat bättre, ja. Men, förhoppningsvis vänder det nu!

      Radera
  2. Jag har bara läst sex böcker, faktiskt. Åkte på influensan så det bara dundrade om det, låg helt däckad i över en vecka. Har jobbat mycket. Har haft svårt sjukt barn som jag vakat över. Det finns ingen ork till något alls. Det tog mig tre veckor att klämma i mig drygt 600 sidor om kommissarie Lynley och hans assistent Havers, den hundraelfte i ordningen.
    Men vaddå, det är ju ingen tävling.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som att du också kunde ha fått en bättre start på året! Ska försöka tänka som du - att det inte är en tävling.

      Radera
  3. Om du inte läst Silvervägen ännu kanske den kan vara ett bra alternativ - den gick fort och grabbade tag i mig från första sidan. Har tipsat om den till "alla". Och du, ibland orkar man bara inte prioritera läsandet och det är okej - även när man är bokbloggare/bokälskare. Så det så! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Silvervägen var jättebra! Har också tipsat om den till andra.
      Ja, jag får väl bara finna mig i att läsandet går på sparlåga och försöka att inte stressa över det.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.