18 maj 2016

just nu ...

Bildresultat för right now

... är det maj och fullt upp på jobbet. Just nu är det en slutexamination som skall skrivas i min kommunikationskurs. Just nu borde jag också börja flyttpacka lite smått. Just nu är min energinivå efter jobbet låg (vissa dagar även på jobbet ...). Just nu är min läs-ork rätt obefintlig, men min läslust finns egentligen där, så vi kör väl ett klassiskt just nu-inlägg om läsläget trots allt!

Vid sängen: Mest damm på nattduksbordet om jag skall vara ärlig ... Men, en påbörjad, ännu ej avslutad pocketbok ligger också där - Stjärnklart av Lars Wilderäng. Jag började läsa den i december ...

På soffbordet: Förutom ljuslyktor och säkert en gammal kaffekopp som inte hittat vägen till diskhon så ligger där mest kursrelaterat material.

Vid läsfåtöljen: Diverse recensionsexemplar som jag vill sätta tänderna i. Kanske borde jag börja med den tunnaste istället för den som legat där längst?

I öronen: Åsneprinsen av Caroline Hainer - hittills en rätt ordinär uppväxtskildring, men den kanske tar sig.

I iPhonen (e-bok): Hustrun av Meg Wolitzer som jag påbörjade igår. Tror att detta kan vara en bok för mig!

Läser jag lite då och då: Bokbloggar, kurslitteratur, nyheter och lite sådant.

På is: Fortfarande Tiden second hand av Svetlana Aleksijevitj. Planen på 25 sidor om dagen i sommar kvarstår. Kanske dags att sätta ett startdatum?

Längtar jag efter att få läsa: I lugn och ro och med flyt. Ack, ja! :)

Vad läser ni andra just nu?

8 kommentarer:

  1. Funny Girl av Nick Hornby, sådär men charmig och Min europeiska familj av Karin Bojs, väldigt intressant. Är sjuk så har oväntad lästid och facklitteratur funkar alltid för att få i gång mitt läsande. Har läst några svårlästa böcker i vår, som Mary av Aris Fioretos, så mycket känns lättläst nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin Bojs bok är jag också nyfiken på! Facklitteratur brukar för det mesta ha en läslustdödande effekt på mig om jag skall vara ärlig ... :)

      Radera
  2. Hustrun kan nog vara en bok i din smak :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag får lite läsro i helgen så jag kan sluka den! :)

      Radera
  3. Hustrun har jag inte läst ännu. kanske ngt för mig också. annars läser jag en konstig blandning mellan kommande svenska deckare som jag ska recca och Resa in i tomheten om kriget i Syrien. Psst har förstått att du jobbar i min hemkommun också :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken blandning! Men, ibland är det just en sådan mix av genrer man vill ha. Din hemkommun alltså? Oväntat, men kul! Trivs superbra med mitt jobb där. :)

      Radera
    2. Jag hade mitt föräldrahem kvar på landsbygden där ända tills förra sommaren och har nästan alla min släktingar kvar. Vi är nog 25 kusiner som gått på högstadieskolan :-)

      Radera
    3. Oj! En hel liten klan! :) Kul med en samlad släkt också.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.