29 dec. 2016

the fifth day of christmas



The fifth day of christmas och temat är guld eller något gyllene eller ringar (eller något annat smycke).

Ja, men varför inte slå till med en klassiker idag? Löwensköldska ringen av Selma Lagerlöf får det bli. Det är en sådan där bok som jag tror att jag har läst, men jag är inte helt säker. Kanske får jag läsa den på nytt (eller för första gången beroende på) och då kan man ju tacksamt nog göra det direkt på skärm om man vill genom Projekt Runeberg. där ju så mycket annan litteratur också finns samlad.

12 kommentarer:

  1. Just det, det var ju ett bra tips! Jag har inte läst boken, men känner till den - och den uppfyller ju dagens kriterier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det är en rätt tunn bok så den går nog snabbt att läsa om andan skulle falla på. :)

      Radera
  2. Jag får verkligen skammens rodnad på mina kinder när jag tänker på hur lite Lagerlöf jag läst. Jag får nog försöka bättra mig på den fronten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag törs knappt säga det, men jag är inte särskilt förtjust i Lagerlöf ...

      Radera
  3. Jag har läst flera Lagerlöf böcker, men är osäker på om jag läst denna. Att den finns i min bokhylla vet jag dock med bestämdhet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt med klassiker ibland för ofta känner man till handlingen så väl att det känns som att man har läst dem även om man inte har gjort det.

      Radera
  4. Ja just ja, den är ju ett perfekt val idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får man bara klura lite så kommer det till slut en passande titel! :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.