5 dec. 2016

vårens böcker - önskelistan



Det är alltid något av julafton när katalogen med nästa säsongs bokutgivning kommer och det här gången är det våren 2017 det gäller. Jag har inte riktigt hunnit med höstens utgivning så jag hoppades på en inte alltför lockande bokutgivning och så verkar det också vara. När jag tittat igenom katalogen ett par gånger är det alldeles lagom många böcker som fångar mitt intresse och det känns väldigt skönt. Jag har många pocketböcker och även en del inbundna liggande här hemma som nu i vår kanske äntligen kan bli lästa.

Här är böckerna som står på min önskelista under våren:

Januari
 (inbunden)   (inbunden)

Februari
 (inbunden)

Mars
 (inbunden)  (inbunden)  (inbunden)

April
 (inbunden)  (inbunden)  (inbunden) Bildresultat för min bästa väns fru bengtsson

Maj
 (inbunden)

Spjut, Kinnunen, Teir, Paborn, Bragi och Bengtsson är författare jag har läst tidigare och gillat, medan Enriquez, Holmström Degerman, Strout, Harper och Covacich blir nya bekantskaper. En blandning av gammalt och nytt brukar alltid var en bra plan!

Den som följt min blogg vet att jag älskar ljudböcker och eftersom jag nu lyssnar så mycket på ljudböcker har jag fått en viss känsla för vilken slags böcker jag tycker om att lyssna på. Den här gången gjorde jag därför en lista på böcker jag tror att jag kommer att lyssna på  - om de kommer som ljudböcker vill säga. Alla gör ju tyvärr inte det, men jag hoppas på att dessa gör det:

Bitterfittan 2 av Maria Sveland
En sax i hjärtat av Marie Bengts
Ditt liv och mitt av Majgull Axelsson
Majken minröjare av Karin Brunk Holmqvist
Gränslösa av Carolina Neurath
Den som går på tigerstigar av Helena Thorfinn
Den som stannar, den som går av Elena Ferrante

Vilka böcker i vårens utgivning är ni sugna på att läsa? Någon ni längtar lite extra efter?

8 kommentarer:

  1. Det var ju ganska lagom. Har inte lyckats lägga vantarna på vårkatalogen ännu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hittar garanterat böcker att sätta på din önskelista när katalogen kommer till dig. :)

      Radera
  2. Åhh hade ingen aning om att Spjut kommer med en ny! Den hamnar på min önskelista! Tyckte mycket om Stallo :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en glad överraskning även för mig! Stallo var riktigt bra. Trodde typ på troll efter att ha läst den! :)

      Radera
  3. Alltid spännande med nya boksläpp, men samtidigt skönt att de inte svämmar över av dem hela tiden 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag andades faktiskt ut lite grand när önskelistan blev så här alldeles lagom lång. Puh, liksom! :)

      Radera
  4. Jag ska gotta mig med den ordentligt i helgen, har säkert många på min önskelista som vanligt. Teirs förra tyckte jag mycket om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser verkligen fram emot Teirs nya eftersom Vinterkriget var så bra. Hoppas du också hittar några godbitar i katalogen!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.