13 juni 2018

från a till ö - bokstaven n


Bokstav 14 av 29 - typ halvvägs alltså! Här kommer bokstaven N i Från A till Ö!

N – Nostalgi. En bok du läste som barn.
Den här barndomsboken får dig att le och önska att du var liten igen.

Tänk vad mycket böcker jag slukade som barn! Lånade på biblioteket och läste och läste. Och tänk vad konstiga perioder i sitt läsande man har haft. Jag har till exempel egentligen aldrig varit en riktig hästtjej, men ändå läste jag massor av  böcker om t ex Vitnos och hästtidningar som Penny och Min häst. Men, i det här inlägget tänker jag istället välja en helt annan bok, eller faktiskt en hel serie: Kulla-Gulla av Matha Sandwall-Bergström. Som jag älskade denna torparflicka! Läste böckerna flera gånger och önskar att jag fortfarande kunde bli så uppslukad av läsningen som då.

  Bildresultat för kulla-gulla 

2 kommentarer:

  1. Kulla-Gulla :) Alla läste dem och de fanns aldrig inne på biblioteket så det tog en evighet att ta sig igenom serien.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.