22 aug. 2012

Utmaning - 8 fakta om mig själv

Jag har blivit utmanad av Bokhyllan i Pepparkakshuset.

Regler: Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.

Ja, då ska vi se ....

1. Jag drömde om att bli bibliotekarie tills jag gjorde två veckors PRAO på biblioteket och makulerade böcker mest hela tiden. Efter det kändes inte bibliotekarie som ett lockande yrke, men jag uppskattar själva biblioteket och är där flera gånger i veckan.

2. Jag tycker egentligen inte om smaken av te, men jag gillar känslan av att hålla i en varm temugg så jag dricker en del te under de kalla månaderna. En kopp Kusmi är aldrig fel!

3. Fram till för ca fem-sex år sedan läste jag i princip aldrig deckare och hade en massa fördomar om genren. Nu gillar jag verkligen deckare!

4. Jag blev så betagen av området runt Matmata i Tunisien att jag räknar det som mitt livs enda andliga upplevelse.

5. Trots att jag älskar böcker blir jag stressad av att ha för många olästa böcker liggande hemma och just nu är det faktiskt mer stress än nöje att titta på att-läsa-högen. Kan hända att jag lämnar någon/några böcker till bokbytarhyllan.

6. Jag skulle hemskt gärna vilja ha en hund. I den bästa av världar en Engelsk bulldogg, men om det någon gång blir en hund är det troligt att det blir en betydligt mindre ras.

7. Pocket är det allra bästa bokformatet enligt mig. Excess, e-böcker, inbundet - det funkar men pocketboken är bättre i storlek, tyngd och läsbarhet. I min bokhylla finns absolut mer pocket än inbundet.

8. Jag tränar flera dagar i veckan och försöker variera min träning med Body Pump, Spinning och Body Balance, men jag skulle aldrig få för mig att gå på ett pass Zumba.


Vilka jag utmanar? Den som känner sig manad! (Jag har för dålig koll på vilka som redan har svarat.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.