6 apr. 2013

bokbloggsjerkan 5 - 8 april

jerka11

Den här veckan handlar jerkan om det bästa vi vet - lässtunden!

Hur ser den ultimata lässtunden ut för dig?

För det mesta är jag faktiskt helt nöjd med att läsa oavsett om det är ultimata förhållanden eller inte. För mig handlar den ultimata lässtunden annars mycket om stämning. Att jag känner mig avslappnad, att boken jag läser för tillfället verkligen får mig att försvinna in i en annan värld. För riktigt ultimata villkor vill jag också var ensam hemma. Lite opera i bakgrunden för extra behaglig stämning. I ärlighetens namn föredrar jag också att det är höst, helg och att det regnar ute. Ja, så ungefär ser den ultimata lässtunden ut.

16 kommentarer:

  1. Ja det där sammantaget lät ju som en härlig lässtund!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju synd att det så sällan blir en sån där ultimat lässtund.

      Radera
  2. Jo, stämningen är oerhört viktig :)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag håller med. Det viktigaste är ändå att man kan sjunka in i boken, utan att känna någon stress.

    SvaraRadera
  4. Lite opera bakgrunden låter mysigt, det får jag prova någon gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ger en avkopplande atmosfär i rummet tycker jag.

      Radera
  5. Höst, helg och regn får jag nog hålla med om faktiskt!

    SvaraRadera
  6. Ensam hemma är vi nog ganska många som vill ha för den ultimata lässtunden! Att riktigt få sjunka in i en bok utan att någon annan pockar på uppmärksamhet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är alltid lite irriterande att bli avbruten mitt i läsningen.

      Radera
  7. Vad spännande med opera. Jag brukar köra något klassiskt. Helst något där de inte sjunger så jag kan koncentrera mig på texten men dämpa andra bakgrundsljud.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klassiskt funkar också. Lite extra förtjust i barockmusik.

      Radera
  8. Höst, helg och regn passar också mig utmärkt när det kommer till läsning! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan riktigt längta efter en regnig helg i oktober! :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.