10 apr. 2013

sommarens önskelista



Nu har jag bläddrat igenom Sommaren böcker några gånger och det fanns ju trots allt en hel del intressant som kommer ut och som jag vill läsa, så det blev en liten önskelista!

Damm förlag
Det enda rätta av Susanne Boll

Norstedts
TATUH 3. Döden av Jonas Gardell
Friheten förde oss hit av Gunnar Ardelius (pocket)

Natur & Kultur
Det eviga folket är inte rädda av Shani Boianjiu

Lind & co
Dagarna med farmor av Frédérique Deghelt

Pocketförlaget
Inte helt perfekt av Lucy-Anne Holmes
Kast med liten kniv av Sara Kadefors
Tigrar i rött väder av Liza Klaussmann

Bazar förlag
På andra sidan glädjen av Seré Prince Halverson

Forum Bokförlag
Djävulen hjälpte mig av Caroline Eriksson
Sommarboken av Emylia Hall

Wahlström & Widstrand
Och bergen svarade av Khaled Hosseini

Albert Bonniers förlag
NW av Zadie Smith

Månpocket
Vattenänglar av Mons Kallentoft
Mississippi av Hilary Jordan
Major Pettigrews sista chans av Helen Simonsson
Den hemliga dottern av Shilpi Somaya Gowda

Bonnier Pocket
Porträttet av dig av Isabel Wolff
Pojken i resväskan av Kaaberböl/Friis

Frank Förlag
Solviken av Annika Estassy

8 kommentarer:

  1. Var får man tag i en sådan katalog?
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beställ den från Svensk Bokhandel eller gratisläs den på ditt bibliotek.

      Radera
    2. Tack för svaret

      Radera
  2. Zadie Smith och Khaled Hosseini är favoriter även om jag nog läser de på engelska. Kul att de kommer med nytt i alla fall. Har inte läst någon av de andra förutom Gardell.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser ju inte på engelska så det är tur att det finns översättningar för Smith vill jag inte missa. :)

      Radera
  3. Men så otroligt roligt att du vill läsa Solviken! Fast nu blev jag lite nervös. Hoppas, hoppas du gillar den ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska mejla förlaget och höra lite snällt om jag kan få ett rec.ex. :) Tror att den blir fin sommarläsning.

      Radera
  4. Själv ser jag mest fram emot Hosseinis nya. :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.