16 dec. 2017

dalagatan 14 - julkalender i min smak!

Relaterad bild

Jag brukar inte lyssna på de bokserier som kallas för Storytel Original. De lockar mig sällan och anledningen är nog mycket att jag är en aning skeptisk till att se på och producera litteratur på samma sätt som en tv-serie, vilket jag tycker det blir med Storytel Original. Den andra anledningen är att de två "serier" jag ändå försökt mig på faktiskt har varit rätt usla och efter tre respektive fyra avsnitt gav jag upp.

Dalagatan 14 - S1E1 - Magnus Nordin, Karina Berg Johansson

Men, ibland kan ju saker och ting överraska och Storytel Originals julkalender Dalagatan 14, skriven av Magnus Nordin och Karina Berg Johansson och uppläst av Mirja Turestedt, har verkligen gjort det. Jag tycker riktigt mycket om den och riktigt längtar efter att få lyssna på kvällens avsnitt. Trettio minuter om dag och en deckargåta som involverar en hel massa människor och som utspelar sig både 2017 och 1954. Här finns mord, otrohet, nyfikenhet, kluriga trådar att nysta i, människor som är lite svåra att gå grepp om, barn som gråter i källaren men som ingen ser och en hel massa annat. Jag är mycket förtjust!

Jag är fortfarande skeptiskt till konceptet i sig, men när något är bra och funkar, så är det ju synd att inte fortsätta lyssna liksom. :)

Är det någon mer än jag som läser eller lyssnar på Dalagatan 14 (den finns som e-bok också)? Vad tycker ni?

4 kommentarer:

  1. Jag lyssnar på den och gillar den! Annars har jag varit som dig och varit skeptisk till deras Original-serier, har försökt men inte fastnat. Men julkalendern tycker jag verkligen om :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att vi är fler som gillar! Original är annars ett svårt format, men kanske kommer det fler bra serier framöver.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.