19 dec. 2012

julläsning



Funderar lite på vad jag ska läsa under jullovet. Har ett antal timmar på buss och tåg  framför mig, men då blir det nog ljudbok för det är rätt skönt att lyssna på en berättelse samtidigt som man avslappnat kan titta ut genom fönstret. För tillfället är det Håkan Nesser och Styckerskan från Lilla Burma som får mig att bli så avkopplad att jag somnar rekordsnabbt på kvällarna. Under dagarna hos mor blir det nog inte så mycket läst misstänker jag. Tar nog bara med mig de två böcker som jag påbörjat men inte avslutat - Människans lott av Kari Hotakainen och Slagskämpen av Mikey Walsh.

När jag kommer hem igen har jag några böcker som ligger i att-läsa-högen som jag verkligen sett fram emot att läsa, t ex Bastarden från Istanbul av Elif Shafak och Springa med åror av Cilla Naumann, men visst vore det skönt och avkopplande med en deckare? Känner för en tur till Skottland och ett besök hos Ruth Galloway. Det är ju alltid lika trevligt.

Vad har ni får julläsningsplaner?

2 kommentarer:

  1. Tänkte jag skulle läsa andra boken i George R R Martins serie Sagan om is och eld, böckerna bakom tv-serien Game of thrones. Eller kanske en thriller av Joanne Harris.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Game of Thrones är inte riktigt min grej, men en thriller eller en deckare blir det nog för mig också.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.