12 juli 2014

deckarsemester

Hur det går med läsandet här i Berlin? Ja, men sådär va ... Fast semester betyder ju för det mesta semester även från läsandet, så alles in Ordnung. Har läst Mari Jungstedts Den sista akten, men det mesta läste jag i ärlighetens namn på tåget till Malmö och på båten över till Tyskland. Lyssnar också på Sofie Sarenbrants Andra andningen och där är slutet nära. Jag är helt säker på att jag vet vem som är mördaren! Inte alltid jag lyckas lista ut det. Påbörjade Den sista safarin av Deon Meyer idag, men får nog börja om. Så mycket annat att titta på och ta in här i den tyska huvudstaden att läsningsfokuset försvinner. Precis som det ska, tycker jag. 


2 kommentarer:

  1. Ibland är det viktigare att se och uppleva saker än att läsa. Som till exempel när man är i Berlin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och om inte annat är det kul att sitta på café och försöka hänga med i konversationer på tyska samtidigt som man låtsasläser. :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.