26 juli 2018

från A till Ö - bokstaven V


Dags för alfabetets tjugoandra bokstav i Från A till Ö!

V – Verklighet. En bok utan övernaturliga inslag.
Här finns inget av varken övernaturliga varelser, gömda kungadömen eller magi. Vilken är den bästa och mest verklighetstrogna bok du har läst?

Det här med verklighet är ju min grej! Egentligen läser jag bara böcker som på något sätt handlar om verkligheten sådan den nu kan te sig.  Fantasy, sci-fi etc är genrer jag håller mig långt borta från. Jag skulle alltså kunna välja i princip vilken bok som helst, så det är precis vad jag har gjort. Jag ställde mig framför bokhyllan, blundade, viftade med fingret och när jag öppnade ögonen hade det fallit på Och var hör du hemma? av Anne Tyler. En riktigt bra bok om två mycket olika familjer som adopterar barn samtidigt och varje år firar "Ankomstdagen" tillsammans. Här finns så mycket att tänka och fundera kring samtidigt som det är en fin läsupplevelse.

Bildresultat för och var hör du hemma tyler Bildresultat för och var hör du hemma tyler


2 kommentarer:

  1. Henne har jag faktiskt på min nyfiken-på-lista, men egentligen en annan bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En av mina favoritförfattare! Min absolut favorit av hennes böcker är Ett amatöräktenskap, men hon har skrivit många andra läsvärda böcker också. Den i inlägg t ex. :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.