25 nov. 2019

den tysta patienten

Den tysta patienten (inbunden)

Jag ville verkligen tycka om Den tysta patienten. Själva upplägget och idén med psykoterapeuten som aktivt söker sig till det sjukhus där Alicia, som helt tystnat efter mordet på hennes make, är ju intressant. Men, det är något med berättarstilen och Alex Michaelides språk som inte tilltalar mig. Det blir liksom inte något flyt i läsningen för mig utan mer den där kampen som får mig att helt sluta läsa. Så, därför skänker jag den här boken vidare till någon som kanske kommer att uppskatta den mer. Själv inväntar jag filmatiseringen, för jag tror att det här är en bra story för bioduk.

(Rec.ex från Modernista)

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Kom aldrig till slutet. Tappade intresset långt innan.

      Radera
  2. Men åh! Så skönt att höra. Jag har känt mig ganska ensam om att inte gilla den här. Har också gett bort min :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt att förstå bokens popularitet. Tur att smaken är olika och den man skänker boken till uppskattar den förhoppningsvis mer. :)

      Radera
  3. Den där boken har jag tänkt läsa snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kommer att tycka mer om den än vad jag gjorde. :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.