8 feb. 2015

välbehövlig läsro



Idag var det i Finland dagen för Läsro och jag och många andra svenska bokbloggare anammade konceptet som är en del av Bokens år i vårt östra grannland. Bra initiativ är nationsöverskridande! För mig blev det något av ett nytändning i läsandet. Det har blivit för mycket Netflix och ljudbok på sistone och för lite läsning och jag har nog saknat läsningen mer än jag trott. Den här dagen var precis vad jag behövde!


Läsro pass 1: Njöt av frukostsmoothie och kaffe och läste ut Hjärta av jazz av Sara Lövestam. Ett par riktigt trivsamma timmar!


Läsro pass 2: Eftermiddagskaffe är ett måste och eftersom Lövestams bok var utläst gav jag mig i kast med Mira och Irma - Den andra kvinnan av Sabine Gruber. Den har börjat bra!

(Det här med färgtemat var inget jag planerade, böckerna råkar bara ha likartad färg som Läsro-loggan. Jag lovar!)

Vad läste ni denna Läsro-dag?

4 kommentarer:

  1. Kan förgylla din dag med en vinst. Mejla adressen till anna at joholofsson.se så kommer en fin bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen en extra guldkant på dagen! Jag har mejlat adressen till dig.

      Radera
  2. Jag läste Weird things people say in bookshops som var lite smårolig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken kul titel! Kan tänka mig att det blev några leenden! :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.