4 sep. 2015

kultur-oktober

Plötsligt händer det! Jag tar tag i mitt liv och ger det lite mer kultur! Erkänner mycket villigt att en viss kulturknarkare i bloggvärlden, allas vår älskade Sincerely Johanna/Kulturkollo-Johanna, är en stor inspirationskälla till att anamma min inre kulturtant och ta del av en del av det utbud som finns i min närhet (och som inte kräver hotellövernattningar).

Så, oktober blir kultur-oktober för mig och det känns så roligt!



Hedda Gabler på Göteborgs Stadsteater är oktobers första kulturafton. Har aldrig varit i Göteborg på teater, så det blir en upplevelse i sig.



Lite senare i oktober är det dags för den andra teaterkvällen och då blir det Effekten på hemmaplan.



Och sist, men inte minst, är det dags för min allra första balettföreställning och vad passar bättre än klassikernas klassiker: Svansjön!

Det blir en rejäl dos kultur och klassiker blandat med mer modernt. Undrar om jag kommer att drabbas av kulturell baksmälla i november? :)

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul, Svansjön är så vacker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite rädd för att jag inte skall fatta någonting alls av baletten, men vackert kan det ju vara ändå! :)

      Radera