11 apr. 2014

yrke: tågresenär?


Igår Lund t o r för träff med härliga #boblmafsyd och idag är det Strömstad och älsklingen som är slutstation. Kan man jobba som tågresenär? Ni vet, det finns ju sån där Mystery Shopper, kanske finns det en motsvarighet i tågens värld? Det jobbet vill jag ha i så fall!

På tågresor tittar jag ut genom fönstret, låter tankarna flöda som de vill, sover en stund, tjuvlyssnar på medpassagerare, lyssnar ibland på musik. Tänker alltid att jag ska läsa massor, men egentligen blir det aldrig så mycket läst, bara en stund här och var. Trivsamt är det i vilket fall! 

Hur är det med er andra, blir det mycket läst på era tågresor? 

10 kommentarer:

  1. Jag åker ju inte tåg så ofta numera, men när jag gör det så älskar jag när SJ:s(?) tidning Kupé finns i stolsfickan. Tycker att den är riktigt bra faktiskt, det står lite av varje och har lagom djuplodande intervjuer med lagom intressanta kändisar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kupé har faktiskt blivit riktigt bra. Gillar blandningen av olika ämnen och olika längd på artiklarna. Ibland vill jag bra bläddra och läsa de kort små inslagen.

      Radera
  2. Har jag missat detta igen?

    Ska faktiskt ta en tågtur i dag, en tripp på två timmar till Växjö. Då hoppas jag att det blir mycket läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick höra om träffen ett par dagar innan via Twitter. Finns du på twitter?

      Hoppas resan till Växjö var trevlig! Hör av dig om du vill ta en bokfika nästa gång du är i Växjö, jag bor ju där.

      Radera
    2. Jag finns inte på twitter. Än. Har funderat på det, men ännu inte kommit till skott.

      Det är inte helt omöjligt att det blir fler besök i Växjö, både sambon och jag gillar den stan och det är en alldeles lagom lång tågresa dit :)

      Radera
    3. Välkommen till Twitter säger jag lite i förväg då! :)

      Radera
  3. härligt! ska också bevaka kommande träffar. vem vet, one day...
    tåg= mkt skönt, men blir mest titta ut genom fönstret för mig, trots enorma läsplaner : )))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enorma läsplaner, ja! Blev bara trettio sidor läst den här gången ... Träff blir det väl på Bokmässan om inte annat?

      Radera
  4. När jag åkte till Göteborg förra helgen hade jag laddat upp med både bok och magasin. 40min in i tågresan slocknade jag och sov tills jag var framme. Samma sak på väg hem till Stockholm. Jag önskar att jag orkade läsa mer men tåg har en sövande effekt på mig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det sövande! Jag sov också lite då och då under senaste tågresorna. :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.