9 jan. 2016

bokbloggsjerkan 8 - 11 jan

jerka11

Bokbloggsjerkan - den är tillbaka! Tror att många fler än jag har saknat den. Första frågan efter det långa upphållet och, misstänker jag, med det nya året i åtanke är: 

Har du avgett några nyårslöften när det gäller läsning, böcker, författare etc?

Jag avger inga nyårslöften av princip, men en tanke om kommande års läsning är i alla fall att det skall vara lustläsningen som kommer att vara i fokus. Jag tänker därför hålla mig borta från utmaningar och välja rec.ex med omsorg. Med tanke på att jag skall läsa ett par högskolekurser på distans under våren kommer det eventuellt att bli lite mindre lästid och då blir lustläsningen ännu viktigare för avkoppling och verklighetsflykt. 

17 kommentarer:

  1. principer har jag inte... men bäcker tänker jag läsa, helt i egen takt och smak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul med kurs, men det här gången är det lite mer av plikt än det varit på många år. Kan bli intressant ändå förstås!

      Radera
  2. Rec.ex är kul men läsningen av dem blir ju mer av måste-karaktär.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, ibland blir det ju så. Därför är tanken lite färre och välvalda rec.ex.

      Radera
  3. Det där med studier kan verkligen minska lästiden. Men det är ju förhoppningsvis kul på ett annat sätt med studier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte så många högskolepoäng och dessutom på kvartsfart så jag hoppas få en hel del lästid trots allt.

      Radera
  4. Att anpassa lästid/typ av läsning till övriga omständigheter - som t.ex. studier - låter klokt och bra. Lycka till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Ja, ibland får man pussla lite med lästiden.

      Radera
  5. Kommer också satsa på lustläsningen i år, har mycket i skolan i år så då behövs den extra mycket, som du säger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen extra skönt med lustläsning mellan kurslitteraturpassen.

      Radera
  6. Spännande med kurser! :) Det här blir min andra termin utan studier. Får se hur många böcker jag hinner läsa. ;) Ibland har jag läst riktigt, riktigt få böcker medan jag har pluggat..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas på lättfattad och snabbläst kurslitteratur, så det blir tid till annan läsning. :)

      Radera
  7. Ska också studera under våren, litteraturvetenskapliga båda kurserna så jag håller också igen lite med utmaningar och löften. Så att nöjesläsningen inte försvinner helt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Litt.vet var rätt kul att läsa, men det är ju klart roligast att nöjesläsa. :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.