26 jan. 2016

små svarta lögner - jag ger upp

Små svarta lögner (inbunden)

Älskade av typ alla som har läst den, men Små svarta lögner av Sharon Bolton var inte alls min grej. Jag känner ingenting för huvudkaraktärerna, jag dras inte in i berättelsen och det hela känns bara långt och segt. Det enda jag egentligen gillar är Falklandsöarnas natur som Bolton låter bli en självklar del av berättelsen. I sedvanlig ordning när det gäller rec.ex jag inte faller för direkt, har jag gett den en ärlig chans både som vanlig bok och som ljudbok. Jag kom längre i ljudboken (ganska precis halva) än när jag läste själv, men nu lägger jag inte mer tid på den här boken.

Vill ni läsa blogginlägg från några som tyckte om boken kan ni kika in hos t ex Hyllan och Johannas deckarhörna.

(Rec.ex från Modernista)

10 kommentarer:

  1. Men oj, nej! Jag har nästan enbart hört positiva saker om Små svarta lögner, och blivit sugen själv. Vill du utveckla mer vad du inte gillade?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får liksom ingen känsla för berättelsen. Finns inget, förutom en del naturbeskrivningar, som fångar mig. Tycker dessutom att huvudkaraktärerna är ointressanta trots allt de varit med om. Det är bara inte en bok för mig. Men, eftersom de flesta som läst verkligen gillat den så tror jag nog att du ska lyssna på dem och inte på mig. :)

      Radera
  2. Jag tänkte testa den så småningom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ge den en chans. Det är nog jag som är konstig som inte gillar den. :)

      Radera
  3. Nej, nej, nej. Jag som ska läsa denna snart. Hoppas jag gillar den mer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De flesta har ju gillat den mer, så det gör du säkert. :) Jag tillhör den lilla, lilla skaran som inte heller förstår Gillian Flynns storhet och gav upp läsningen av Gone girl.

      Radera
  4. Men åh! Den som var så bra! :) Men alla tycker vi ju olika. Håller dock lite med dig om Gone girl, jag tyckte visserligen om den men den var inte alls så bra som ryktet gör gällande... Dark Places var betydligt, betydligt bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det händer lite då och då att jag blir besviken på böcker som hyllats av de flesta. Kanske är mina förväntningar helt enkelt för höga.

      Radera
  5. Åh, så tråkigt när det blir så :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men som tur är finns det ju alltid nya böcker att sätta tänderna i. :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.