18 dec. 2018

vårens önskelista

Ja, jag vet. Det borde vara en önskelista om julklappar, men det blir inga julklappar i år. Det blir bara jag och livskamraten som firar tillsammans i år och vi byter inga julklappar, men vi äter en herrans massa julmat istället! :) I min familj ser julen lite olika ut från år till år, vilket jag tycker är skönt och tämligen kravbefriat, och just i år när jag är lite sliten och behöver alla vila som går att få innan jag (ännu en gång!) börjar nytt jobb så känns det riktigt mysigt att det bara är vi två som kurar ihop oss här i soffan i jul.

Så, istället för klappar från tomten blickar jag framåt och efter en långfika på biblioteket bläddrandes i Vårens böcker är det de här böckerna ur vårens bokflod som fångat mitt intresse. Färre än väntat, men med tanke på att jag har lite smått överambitiösa studieplaner inför våren så är det kanske lika bra. :)

  Där rinner en älv genom Saivomuotka by (inbunden)  SmÃ¥ eldar överallt (inbunden)  Regnmannen (inbunden)
PÃ¥fÃ¥gelsommar (inbunden)  Kvartetten (häftad)  Juliette - kvinnan som läste pÃ¥ metron (häftad)  En trött mammas dagbok (inbunden)
LÃ¥t mig vara (inbunden)  Mai betyder vatten  Ett system sÃ¥ magnifikt att det bländar (inbunden)   Testamente (inbunden)

Blev du nyfiken på någon av dem? Klicka bara på bilden så får du mer information om boken. Jag ser fram emot en fin läsvår! Vad ser du fram emot att läsa i vår?

8 kommentarer:

  1. Karlsson och Mackintosh är nog måsten för mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste Mackintoshs Jag lät dig gå och den var riktigt bra. Hoppas vårens bok och har den där överraskande twisten mot slutet.

      Radera
  2. Obiomas bok och boken av Celeste Ng vill jag läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskade Obiomas Fiskarmännen så jag hoppas att denna är minst lika bra!

      Radera
  3. Jag har med åtminstone fem av de böcker du har med på din lista. Små eldar överallt ser jag kanske mest fram emot, eller Juliette - kvinnan som läste på metron. Här är mina favoriter om du vill jämföra: https://justnujusthar.com/nya-bocker-under-2019/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att vi fallit lite för samma böcker! Ska absolut kolla in din lista också.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.