1 okt. 2012

heja, heja!

Heja, Heja! (häftad)

Martina Haag flåsar sig nerför trappan med julpyntet och inser att det inte går längre. Hennes stillasittande liv måste bytas mot ett mer aktivt. Men vilken motionsform passar bäst? Det blir löpning, bara snöra på sig skorna och ge sig ut. Med undantag från en del inköp av träningskläder och tekniska prylar är det precis vad Martina gör. Hon stapplar sig fram i tolv minuter i bokens början och springer maraton i slutet.

Jag är ingen löpare och tänker inte heller bli, men Haags bok är rolig och fick mig i alla fall att gå till gymmet för ett Body Balance-pass så helt opåverkad av hennes träningsentusiasm är jag inte. :) Boken är tack och lov inte en massa rabblande om effektiva träningstips utan är mer en samling lättsamma tankar kring löpning och hur man kommer igång och fortsätter hålla på (trots att familjen inte står längs banan och hejar på). Framför allt är det en hyllning till motionslöpandet och dess fördelar och glädje. Jag kan förstå att många gillar löpträning, men även för oss som inte gillar det är Haags bok trivsam läsning på en söndag eftermiddag.

4 kommentarer:

  1. Hon är festlig! Jag skulle gärna bli bjuden på samma middag som henne någon kväll:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den middagen skulle jag inte tacka nej till!

      Radera
  2. Åh, tack för att nån man känner har läst denna bok! Har på senaste tiden insett att promenader/löpning är den typ av träning som funkar att få in i mitt liv...(förutom gräsklippning på sommarn då!) Men jag hatar ju att springa! Men nu ska jag nog försöka mig på denna bok, och hoppas på lite inspiration! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inspiration ger den absolut! Om jag inte vore direkt avrådd från att löpträna (knän och övervikt, du vet ...) hade t. o. m. jag kunnat tänka mig en vända i löparspåret!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.