9 mars 2015

9 mars - bok som borde få en uppföljare

Jag tycker ju egentligen bäst om när romaner är fristående och avslutas efter en bok. Undantaget är väl deckare där vissa serier är trevliga att följa. Men, dagens uppgift är alltså en bok som är värd en uppföljare. Jag fick lov att fundera till och från hela dagen och kom till slut fram till att för att jag skulle vilja läsa en uppföljare måste det vara en person som på något sätt engagerar mig, antingen en huvudperson eller någon av bipersonerna som jag vill veta mer om. Blev det lättare när jag bestämt detta? Inte mycket. Men, här är till slut den bok jag skulle vilja läsa en uppföljare av: Jag vill bara att du gillar mig av Ingrid Olsson.

Jag vill bara att du gillar mig (pocket)

I boken får vi följa vad ett antal olika personer i en gymnasieklass tänker på medan de väntar på att deras lärare, som är försenad, skall komma och starta lektionen. Jag tänker att det kunde vara kul att möta dem alla igen, precis vid studenten. Få ta del av deras tankar om dagen, om varandra, om kärlek, hat och allt däremellan, om åren som varit och om framtiden.

(Detta inlägg är en del av Bokutmaning mars)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.