4 apr. 2019

kvartalsrapport

Bildresultat för listening to a book

Årets första tre månader har passerat och livet och vardagen har väl strulat en del för att sammanfatta så jag tänker att det kanske är rätt skönt att lägga det bakom sig. Nya tag nästa kvartal men första ska januari - mars sammanfattas ur litterär vinkel! 

Totalt under dessa tre månader har jag läst och lyssnat på 13 böcker vilket verkligen är lite även för att vara mig. Förra året läste jag 19 böcker under samma period och året där före 16 böcker. Av de 13 lästa böckerna var det bara en enda som var ett recensionsexemplar. Skärpning på den fronten framöver alltså! 

Ser man till genre ser det ut så här (ja, jag håller kvar vid min grova genreindelning även i år):
Roman: 3 st 
Kortroman: 1 st
Biografi/Självbiografi: 3 st
Deckare/spänning: 6 st

Format (även här en fortsatt grov indelning)
Ljudbok: 11 st
Inbundet: 1 st
Pocket: 1 st

När hjärnan vill avkoppling är ljudböcker bäst, så är det bara. Ingen idé att kämpa emot längre.

Länder där böckerna utspelar sig
Sverige: 8 st
Storbritannien: 2 st
Danmark: 1 st
Frankrike: 1 st
USA: 1 st

Hyfsad spridning på så få böcker ändå! 

Och så till slut ... 
Kvartalets bästa roman: Sorgen bär fjäderdräkt av Max Porter och ett hedersomnämnande till Evelyn Hugos sju äkta män av Taylor Jenkins Reid
Kvartalet bästa deckare/spänning: Vittnet av Terese Driscoll 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.