1 okt. 2019

kvartalsrapport

Bildresultat för listening to a book

Juli, augusti och september har passerat och det har blivit dags för ännu en kvartalsrapport. Under de här tre månaderna har jag haft en liten mental dipp eftersom det faktiskt i längden blir rätt urtrist att vara arbetslös och bara jobba enstaka timmar i veckan. Jag har också flyttat vilket var en rätt tung process, men nu när jag är på plats känns det bra. Närmare till stan och biblioteket, billigare hyra och en lägenhet som passar mig bättre i storlek. Det går alltså åt rätt håll kan man säga och att det nu är oktober och höst på riktigt gör mig oändligt glad och lättad! Ge mig kyla och mörker och jag är lycklig! 

Totalt under juli - september har jag läst och lyssnat på 24 st böcker och det är rätt bra för att vara mig, särskilt om man jämför med förra året då jag bara läste sjutton böcker under samma period. Av de lästa böckerna var st rec.ex. Tack förlagen!

Vilka genrer har jag då läst?
Roman: 11 st
Deckare/spänning: 11 st
Facklitteratur: 2 st

Tittat man på format ser det ut så här:
Ljudbok: 16 st
Inbundet: 7 st
Pocket: 1 st

När förra kvartalsrapporten skrevs övervägde jag att byta ljudboks-app och i somras bytte jag faktiskt från Storytel till BookBeat är fortfarande mycket nöjd över det bytet. Som ni ser har jag ju inte direkt slutat lyssna på ljudböcker. :)  

Länder där böckerna utspelar sig:
Sverige: 10 st
Storbritannien: 4 st
Finland: 2 st
Norge: 1 st
Island: 1 st
Frankrike: 1 st
Italien: 1 st
Sri Lanka: 1 st
Sydkorea: 1 st
Franska polynesien/Storbritannien: 1 st
Uganda/Sverige: 1 st

Sydkorea var fokusland på Bokmässan i år och det kändes lite kul att jag läste en bok därifrån även om jag inte märkte så mycket att det sydkoreanska de timmar jag strosade runt på mässgolvet på lördagen. Koreansk mat var väl förutom deras monter det mest framträdande. För mig har det ju blivit så att Finland på något sätt alltid är mitt privat fokusland på mässan och i år köpte jag en bok från Schildts & Söderström (Flickan på udden av Karin Collins) och en fin liten anteckningsbok med muminfamiljen från Förlaget. I den ska jag nu skriva upp alla boktips och försöka ta upp det där med att ha en att-läsa-lista igen.

Och sist men absolut inte minst - det som varit bäst under kvartalet:
Kvartalets bästa romaner: Testamente av Nina Wähä
Kvartalets bästa deckare/spänning: En cirkel av sten av Elly Griffiths och Den åttonde tärnan av Eva Frantz

(För en lista över alla lästa böcker titta under fliken Läst 2019)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.