16 juli 2013

livet efter dig

Livet efter dig (pocket)

Ibland blir jag lite skeptisk till böcker som alla pratar om och alla älskar, men ibland finns det verkligen ingen anledning till oro. Jojo Moyes bok Livet efter dig är verkligen en alldeles förtjusande liten kärlekshistoriekaramell! Jag älskar den från början till slut! Och det trots att det redan från början är rätt givet hur det skall sluta och de tårar många säger sig ha fällt kan jag förstå, även om jag i sedvanlig ordning har långt till tårar. Däremot ler jag många gånger under läsningen och hoppas, fast samtidigt förstår jag och så hoppas jag och förstår jag alla samtidigt och får en riktigt härlig läsupplevelse.

Det är en så fin skildring av en kärlek som växer fram trots alla hinder och det går liksom inte att värja sig. Samtidigt är det skickligt av Moyes att ta upp ett så stort och svårt ämne som läkarassisterat självmord i en bok som närmast går att beskriva som feelgood. Det finns så många anledningar till att läsa denna bok att jag bara tänker säga att om du inte redan läst det så gör det typ nu, på en gång.

Handlingen kan ni läsa om här. Jag vill inte säga så mycket om just handlingen, för boken blir nog bäst om man bara låter sig förföras av berättelsen. Det här är sommarens bästa bok (hittills och den blir svårslagen)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.